آشنایی با راه آهن پرسرعت، ۱۳۹۱
راه آهن قد یمی ترین و او لین شیوه حمل و نقل عمومی است و تا قبل از توسعه همه جانبه حمل و نقل جاده ای در او ایل قرن بیستم م یلادی در زمینه حمل و نقل زم ینی بار و مسافر بی رقیب بود . بعد از جنگ جها نی دوم با بهبود ز یادی كه در وضع یت تولید اتومبیلها ، احداث اتوبان ها و ارائه سرویس های هوایی صورت گرفت ، شیوه های دیگر در دسترس تعداد بس یار بیشتری از مردم قرار گرفت و به این تر تیب سهم را ه آهن در جابجایی مسافر كاهش ز یادی یافت. پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن و اروپا توجه زیادی به توسعه و بهبود راه آهن داده شد، در حا لی كه در ایالات متحده آمریكا در حمل و نقل مسافری سیاست بر توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای و گسترش و تكمیل روزافزون شبكه اتوبان ها ی بین ایالتی قرار گرفت .
راه آهن مسافری در ایالات متحده آمریكا كمتر رقابتی بوده است ، چون در درجه اول دولت به توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای توجه داشته است و د ر درجه دوم این كشور بسیار پهناور و باچگا لی جمعیتی كم است و در چنین كشورها یی توسعه را ه آهن مسافر ی آنهم از نوع پرسرعت مقرو ن به صرفه نیست
اطلاعات تکمیلی
فیلد |
مقدار |
وبسایت سازمان |
|
کارشناس مسئول داده |
ناصرزاده فرمیسک |
سمت کارشناس مسئول داده |
|
تلفن مسئول داده |
|
پست الکترونیکی مسئول داده |
|
آدرس سازمان مسئول داده |
|
شهر |
تهران |
استان |
تهران |
نسخه |
|
شناسه فراداده |
e2133f53-8a04-40b4-9ae4-3b180dc9614b |
تاریخ نشر |
1399-02-27 |
تاریخ بازنگری |
1399-02-27 |
وضعیت رکورد |
اتمام یافته |
زبان |
فارسی |
نرخ به روزرسانی |
به میزان نیاز |