آشنایی با راه آهن پرسرعت، ۱۳۹۱

راه آهن قد یمی ترین و او لین شیوه حمل و نقل عمومی است و تا قبل از توسعه همه جانبه حمل و نقل جاده ای در او ایل قرن بیستم م یلادی در زمینه حمل و نقل زم ینی بار و مسافر بی رقیب بود . بعد از جنگ جها نی دوم با بهبود ز یادی كه در وضع یت تولید اتومبیلها ، احداث اتوبان ها و ارائه سرویس های هوایی صورت گرفت ، شیوه های دیگر در دسترس تعداد بس یار بیشتری از مردم قرار گرفت و به این تر تیب سهم را ه آهن در جابجایی مسافر كاهش ز یادی یافت. پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن و اروپا توجه زیادی به توسعه و بهبود راه آهن داده شد، در حا لی كه در ایالات متحده آمریكا در حمل و نقل مسافری سیاست بر توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای و گسترش و تكمیل روزافزون شبكه اتوبان ها ی بین ایالتی قرار گرفت . راه آهن مسافری در ایالات متحده آمریكا كمتر رقابتی بوده است ، چون در درجه اول دولت به توسعه حمل و نقل هوایی و جاد ه ای توجه داشته است و د ر درجه دوم این كشور بسیار پهناور و باچگا لی جمعیتی كم است و در چنین كشورها یی توسعه را ه آهن مسافر ی آنهم از نوع پرسرعت مقرو ن به صرفه نیست

داده و منابع

اطلاعات تکمیلی

فیلد مقدار
وبسایت سازمان
کارشناس مسئول داده ناصرزاده فرمیسک
سمت کارشناس مسئول داده
تلفن مسئول داده
پست الکترونیکی مسئول داده
آدرس سازمان مسئول داده
شهر تهران
استان تهران
نسخه
شناسه فراداده e2133f53-8a04-40b4-9ae4-3b180dc9614b
تاریخ نشر 1399-02-27
تاریخ بازنگری 1399-02-27
وضعیت رکورد اتمام یافته
زبان فارسی
نرخ به روزرسانی به میزان نیاز