استراتژی¬ها و نمونه¬های موفق حکمرانی صنعت فضایی در کشورهای پیشرو
توسعه صنعت فضایی به عنوان صنعتی نسبتاً نوپدید و رو به توسعه، در گرو توجه به ابعاد و مولفه¬های گوناگونی است که مسیر بلوغ و پیشرفت را هموار می¬سازد. سه مولفه اصلی توسعه در این حوزه اعم از "تخصیص منابع به ابتکارات مطلوب"، "توسعه توانمندی¬های منتخب" و "تثبیت ساختار حکمرانی" است که در کنار یکدیگر و به صورت توأمان، تحقق اهداف توسعه صنعت فضایی را میسر می¬سازد. گزارش پیش رو، با بررسی این مولفه¬ها در کشورهای پیش رو و مطالعه نمونه¬های موفق پیاده¬سازی و اجرای استراتژی¬های توسعه صنعت فضایی در هر یک از این ابعاد، به ارائه توصیه¬های سیاستی مرتبط با هدف توسعه این صنعت مهم و حیاتی در کشور می¬پردازد.
اطلاعات تکمیلی
فیلد |
مقدار |
وبسایت سازمان |
www.itrc.ac.ir |
کارشناس مسئول داده |
مریم طاهری |
سمت کارشناس مسئول داده |
کارشناس دفتر اسناد و منابع علمی |
تلفن مسئول داده |
84977848 |
پست الکترونیکی مسئول داده |
m.tahery@itrc.ac.ir |
آدرس سازمان مسئول داده |
پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات |
شهر |
تهران |
استان |
تهران |
نسخه |
|
شناسه فراداده |
|
تاریخ نشر |
1404-5-7 |
تاریخ بازنگری |
|
وضعیت رکورد |
|
زبان |
|
نرخ به روزرسانی |
|