مقدمه ای بر کاربرد مخلوط های آسفالتی گرم در خطوط ریلی بالاستی، ۱۳۹۵

مقدمه ای بر کاربرد مخلوط های آسفالتی گرم در خطوط ریلی بالاستی به منظور جلوگیری از شکست برشی خاك بستر و به وجود آمدن تغییر شکلهای دائمی بیش از اندازه در آن، باید از شدت تنشهای فشاری قائم بر روی آن کاسته شود که این عمل با قرار دادن لایهای از مصالح مرغوب و با مقاومت زیاد بر روی خاك انجام میشود. بستر خطوط ریلی نیز از این امر مستثنی نیستند و لذا به کارگیری لایهای از بتن آسفالتی روی بستر خطوط ریلی میتواند بر کاهش تنشها بر بستر تأثیرگذار باشد و همچنین مقدار نشستهای قائم را کم کند. در این فصل با پرداختن به مشخصات بتن آسفالتی، ساختار و شاکلۀ آن به طور خلاصه مورد بررسی قرار میگیرد. با توجه به امکان استفاده از آسفالت و مخلوط آسفالتی گرم به عنوان یک لایۀ زیرسازی در خطوط ریلی، در این فصل به بررسی آسفالت، ترکیبات سازندة آن شامل قیر و سنگدانه و مختصری از نحوة اجرای آن پرداخته میشود. در این راستا و در ابتدا لایههای روسازی آسفالتی معرفی شده و در ادامه مخلوط آسفالتی گرم ، طرح اختلاط، حمل، پخش و تراکم آن بررسی شده است. در انتها نیز به آزمایشهای متداول در خصوص کنترل کیفیت آسفالت اشاره می شود.

داده و منابع

اطلاعات تکمیلی

فیلد مقدار
وبسایت سازمان
کارشناس مسئول داده ناصرزاده فرمیسک
سمت کارشناس مسئول داده
تلفن مسئول داده
پست الکترونیکی مسئول داده
آدرس سازمان مسئول داده
شهر تهران
استان تهران
نسخه
شناسه فراداده 108c93de-51d6-493d-8648-2fbf04a6c97c
تاریخ نشر 1399-02-27
تاریخ بازنگری 1399-02-27
وضعیت رکورد اتمام یافته
زبان فارسی
نرخ به روزرسانی به میزان نیاز