شما در حال مشاهده نسخه قدیمی این دیتاست هستید.فایل‌های داده ممکن است با متادیتای نسخه قدیمی مطابقت نداشته باشد. نسخه بروز دیتاست را از اینجا ببینید.

شیوه نامه توسعه و ترویج کتابخوانی 1403 -1404

كتاب یكى از ارزشمندترین فرآورد ههاى بشرى و گنجينهى بزرگترین ثروتهاى بشر، یعنى دانش و تحقيق است . » مقام معظم رهبری « کتابخوانی، یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌های رشد و توسعه فردی ، به ویژه در دوره کودکی و نوجوانی است. در این دوره، شخصیت و مهارت‌های کودکان و نوجوانان شکل می‌گیرد و کتابخوانی می‌تواند نقش بسزایی در این فرآیند ایفا کند. مربیان به عنوان راهنمایان و هدایتگران آموزشی و تربیتی، با ایجاد فضایی متنوع برای مطالعه و استفاده از شیوه‌های نوین و کارآمد، می‌توانند انگیز ه مطالعه را در کودکان و نوجوانان افزایش دهند. از سوی دیگر، خانواده‌ها با حمایت و همراهی خود، میتوانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین فرزندانشان ایفا کنند و عشق به کتاب را به عنوان یک عادت ارزشمند در زندگی روزمره فرزندانشان نهادینه کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با درک این اهمیت، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع کتابخوانی در سراسر کشور کرده است. در سالهای اخیر، تمرکز این برنامه بر کتاب ارزشمند گلستان سعدی بود و اکنون با هدف ساختمند کردن بینش، بصیرت، دانایی و توانایی مخاطبان و استحکام بخشیدن به برنامه‌های سالهای پیش و با توجه به اهمیت کتاب فاخر نهج‌البلاغه، افزون بر کتاب گلستان این کتاب نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. این اثر گرانبها (نهج البلاغه)، که سرشار از آموزههای تربیتی و مبتنی بر اصول اساسی دینی است، می‌تواند آگاهی‌بخش و هدایتگر نسل جوان در مسیر زندگی باشد. این شیوه نامه، به منظور تبیین اهداف، برنامه‌ها و نحوه اجرای این پویش‌ها و برنامه‌ها، با تاکید بر مشارکت عموم مخاطبان و خانواده‌ها، تدوین شده است.

داده و منابع

اطلاعات تکمیلی

فیلد مقدار
آخرین بروزرسانی سپتامبر 14, 2025, 10:33 (+0430)
Created سپتامبر 14, 2025, 10:24 (+0430)