اطلاعات ترددشماری استان گیلان (ساعتی و روزانه) - مهر1397

اطلاعات ترددشماري از سال ۱۳۷۴ به صورت شمارش بصری برداشت شده است. از سال ۱۳۸۱ آمار ترددشماری به صورت مكانيزه از سيستم حلقه القايی دفنی در جاده‌ها برداشت شده است. از سال ۱۳۸۹ اطلاعات ترددشمارها به صورت برخط در سامانه ترددشماری برداشت و گزارش شده و در پايان هر ماه اطلاعات آفلاين هر محور ترددشماری به صورت روزانه و ساعتی منتشر شده است.

۲- منظور از هر محور ترددشماری كه با يك كد شش رقمی مشخص مي­‌شود يك جهت رفت يا برگشت است به عنوان مثال آزادراه تهران – قم (نعلبندان).

۳- منظور از كلاس ۱ در اطلاعات سواری و وانت، كلاس ۲ كاميونت و كاميون‌های كوچک و ميني بوس، كلاس ۳ كاميون‌های معمولي كمتر از ۱۰ متر و سه محوره‌­ها، كلاس 4 اتوبوس، كلاس 5 تريلرها و باربرهای بالاتر از سه محور مي‌­باشد.

۴- متوسط سرعت تردد بر اساس سرعت برداشت‌شده همه انواع وسايل نقليه برداشت شده است.

۵- منظور از تخلف فاصله عدم رعايت فاصله زمانی حداقل ۲ ثانيه با خودروی قبلی بر اساس سرعت وسيله نقليه مي­‌باشد.

۶- منظور از تخلف سرعت مجاز، تعداد وسايل نقليه‌­ای در يک بازه زمانی در محور است كه در آن محور سرعتی بالاتر از سرعت مجاز داشته‌اند.

بر اساس قرارداد اطلاعات ترددشماري بايد دقتی در حد ۹۵% داشته باشند، اما با توجه به مشكلات احتمالی به طور متوسط دقتی حدود ۹۰% از كل اطلاعات برآورد شده مورد انتظار است. سازمان راهداری اطلاعات برداشت‌شده را به طور مستقيم و بدون ويرايش منتشر می­‌كند و راستی‌آزمايی و تحليل داده­‌ها و حذف داده‌­های احتمالاً ناصحيح بر عهده پژوهشگران محترم می‌باشد.

داده و منابع

اطلاعات تکمیلی

فیلد مقدار
وبسایت سازمان
کارشناس مسئول داده اعتضادی شبنم
سمت کارشناس مسئول داده
تلفن مسئول داده
پست الکترونیکی مسئول داده
آدرس سازمان مسئول داده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
شهر تهران
استان تهران
نسخه
شناسه فراداده 31dc8f40-2583-46a9-ad21-f6ac77982f41
تاریخ نشر 1397-09-18
تاریخ بازنگری 1397-09-18
وضعیت رکورد اتمام یافته
زبان فارسی
نرخ به روزرسانی به میزان نیاز